직장인 기본스킬 & 생존영어

부재 중 메일 쓰기/ 자동 응답 메일/ 휴가 메일 예시 / OoO

Newb 뉴비 2023. 1. 17. 00:42
728x90
반응형

아직 영어실력은 개똥망이지만

외국계회사에 오고나니 맨날 쓰는 말만 쓴다던 전스튜어디스 친구의 말이 무슨 말인지 확실히 알겠다 ㅎㅎㅎ

 

입사하고 제일 먼저 설정해야 할... ^.^... 부재시 휴가시에 자동 응답 메일쓰기!!

 

 

Dear Sender 

Dear All

 

Thank you for your e-mail. (예의상 쓰는 인삿말 ㅋㅋㅋ 삭제가능!)

 

* I'm out of office on the following days. 

* I am out of office for the below dates;

* There will be delayed response during the period as below. 

* Please be informed that I am out of office on the following dates with limited access to e-mail.

* I'm currently out of office with limited access to email due to:

 

- 날짜명시하기, 필요시 사유 명시하기. 근데 사유를 쓰다보니 공휴일에 연차붙여서 쓰는날은 좀 귀찮아서 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ애초에 안쓰는것도 괜찮은것 같다. 사실 급한데 상대방이 휴가라고 하면 나꼰대는 좀 얄미로움.....이라서 내 휴가때도 눈치가 보임 ㅋㅋㅋㅋㅋㅠㅠㅠㅠ 노예근성....

[ 01 Jan 2023 : Personal Leave ]

 

* I would reply your message when I get back to office. If you have urgent issue, please contact my mobile phone(+82 10 번호 번호). Thank you for your understanding.     

*I'll reply your e-amil after my return. If your matter is urgent, please contact me at +82-10-휴대폰-번호.

*For urgent matters, please contact me at 82-10-전화-번호

Please send me an e-mail if it is not urgent. I'll get back to you upon my return.

*I will be back on 02Jan2023.

If you have urgent issue, please call or text me 82-10-번호-번호.

*If you have any urgent issues, please contact me at  +82 10 번호- 번호.

Otherwise, I will contact you once I get back to the office.

*I will intermittently access my emails. Responses may be delayed.

For any urgent matters, please contact me at +82 번호-번호

Many thanks for your kind understanding.

*During this time, I will have a very limited email access. I would reply your message when I get back to office. If you have urgent issue, please contact my mobile phone(+82 번호 번호) 

반응형

갠적으로 휴가기간에 연락하지 말라는 단호박 메일이 좋다 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

복붙용 내가 쓰는 이메일 , 주말등도 껴 있을 수 있으니 귀찮더라도 돌아오는 일정도 써주는게 좋은 것 같음.

Dear Sender 

Thank you for your e-mail.

I am out of office for the below dates;

* 01 Jan 2023 - 13 Jan 2023

I will be back on 16Jan2023.
If you have any urgent issues, please contact me at  +82 10 번호- 번호.

Otherwise, I will contact you once I get back to the office.


Best regards,
이름.

 

728x90
반응형